vrijdag 13 augustus 2010

Wat nieuws en tips gevraagd

Hallo allemaal,
AImee heeft eindelijk haar zomer schilderij af en die laat ik morgen even zien aan jullie.
Ik heb eindelijk een telefoontje van het ziekenhuis gehad en ik word over 2 weken geopereerd, lig zo'n 1,5 tot 2 uur op de operatie tafel maar hopelijk is alles dan wel weg. Op vrijdag 27 augustus ga ik het ziekenhuis in en hopelijk mag ik dan 's maandags weer naar huis. (duim, duim, duim)

Dan nog over de tips, Aimee word over een poosje alweer 7 jaar en nu wil ik gewoon thuis het feestje houden er komen 6 tot 7 meiden hebben jullie tips en ideeen, wilde een high tea tafel maken en zeker wel iets creatiefs de meiden zijn tussen de 6 en 8 jaar, op het moment heb ik echt een mega scrapdip en ben al blij dat ik wat weet voor de traktatie dus alle tips en ideeen zijn welkom

Liefs,

3 opmerkingen:

Marlieke zei

Hoi Debbie,

morgen zal ik eens voor je nadenken voor een creatieve activiteit voor meiden tussen de 6-8 jaar. Ik dnek dat ik wel wat ideetjes heb, maar wil nu graag mijn bedje in (uhm...het is al veel te laat ik had er al lang in moeten liggen!)

Groetjes Marlieke

Marlieke zei

Oke, een dagje later dan beloofd, maar ik zal eens een poging doen om met wat ideetjes te komen voor een creatieve activiteit voor meiden van een jaar of 7:

- bloempotjes versieren (met sjablonen?) en daarna ook echt zaadjes planten in het bloempotje
- spiegel met zelfgemaakte rand van mozaieksteentjes. Wat ik ooit gedaan heb was 'spiegelklarton' gebruiken i.p.v. een echte spiegel. Dit op maat maken van de bodem van een bakje met een redelijk brede platte rand en die rand versieren met mozaieksteentjes.
- makkelijk maar wel heel leuk met voor de kinderen een fascinerend effect: een mandala (of andere afbeelding) goed dik inkleuren met potlood en als dat klaar is, er aan de achterkant met sla-olie overheen gaan. Goed laten drogen en tegen het raam ontstaat een prachtig glas-in-lood effect!
- met stipjes een patroon maken (door de kinderen zelf of vooraf door jou), dit op hout leggen (vierkante plank, rechthoekige plank, ronde plank; let op dat het stipjespatroon passend is voor de vorm en het formaat van het plankje) en in elk stipje een spijker laten slaan. Als dit klaar is het papier verwijderen en met wol draden spannen tussen de spijkers. Eventueel vooraf eerst de plankjes nog schilderen)
- bomen, dieren of andere figuren maken van elektriciteitsdraad
- schaaltje of schilderijtje maken van ijslolliestokjes

Pft, ik kan vast nog meer bedenken, maar voor nu weet ik het even niet meer. Van sommige dingen die ik genoemd heb, heb ik foto's. Als je interesse hebt of uitgebreidere info wilt hebben over een idee, mag je me gerust mailen: jufmarlieke@live.nl

Groetjes en succes!

scrapgirlmarianne zei

Hoi,

Spannend meid veel suc6.

Tips: vind het zelf ook erg moeilijk maar, paraplu verven of stoffentasjes??

Groetjes marianne